În perioada 29 februarie – 2 martie, actorii Trupei Arcadia au participat la un workshop amplu și aplicat despre păpușa articulară de tip Bunraku, susținut de Prof. Univ. Dr. Ciprian Huțanu, unul dintre cei mai apreciați artiști păpușari români contemporani.
În cadrul workshop-ului „Descompunerea mișcării scenice prin intermediul obiectului animat”, artiștii păpușari și-au perfecționat tehnicile cunoscute și și-au însușit noi deprinderi de mânuire, sub atenta coordonare a lui Ciprian Huțanu, care se reîntoarce la Oradea, după crearea unui proiect de succes pe scena Sălii Arcadia, spectacolul „Muzicanții din Bremen”.
Prin intermediul workshopului dedicat marionetei și tehnicii de mânuire Bunraku, actorii orădeni și-au prefecționat coordonarea corporală, rafinându-și mișcările în mânuirea marionetei.
Motivul pentru care prof. Ciprian Huțanu a optat pentru marioneta japoneză de tip Bunraku îl reprezintă construcția ei, ce reușește să oglindească aproape în totalitate mecanismele de mobilitate ale omului. Iar pentru a putea fi mânuită cât mai profesionist este nevoie de trei persoane.
Pornind de la stilul clasic al tehnicii japoneze, tehnica pe care au învățat-o actorii Trupei Arcadia este adaptată astfel încât o persoană mânuiește trunchiul și capul, care are gât mobil (spre deosebire de o păpușă tradițională Bunraku), cea de-a doua persoană manevrează mâinile, iar cea de-a treia persoană mânuiește picioarele dintr-o poziție aplecată.
Pentru a reuși să creeze un personaj credibil, toți cei trei actori păpușari au nevoie să se armonizeze având ca obiectiv atingerea unei simbioze aproape perfecte.
“În spatele unor mișcări care din sală sunt văzute ca fiind firești, stau ore întregi de repetiție și coordonare totală între actorii păpușari. Mișcările marionetei trebuie descifrate, planificate, controlate”, spune Ciprian Huțanu.